Reduktory walcowe AMP, AMF

Reduktory walcowe zostały oparte na zwartej konstrukcji, która zapewnia  dużą stabilność, przy wysokich obciążeniach. Dlatego otrzymanie wysokich parametrów możliwe jest dzięki wykonaniu wałków szybkobieżnych i wolnoobrotowych ze stali do nawęglania lub ulepszania: stal 16CrMo5 UNI 7846. Aby zagwarantować cichobieżność napędu, koła zębate są nawęglane i szlifowane.

Przekładnia walcowa –o kołach walcowych, o równoległych osiach, leżących w tej samej płaszczyźnie.

Przekładnie walcowe są najczęściej używanymi przekładniami zębatymi. Zwykle posiadają zęby proste lub skośne, rzadziej daszkowe lub łukowe. Koła zębate mogą być zazębione zewnętrznie lub wewnętrznie. 

Przekładnie walcowo-stożkowe są typem przekładni zębatych składających się z co najmniej dwóch stopni redukcji, z których jeden stopień stanowią koła stożkowe, a kolejne są stopniami walcowymi. Przekładnia walcowo-stożkowa jest przekładnią kątową. Charakteryzuje się bardzo dużą sprawnością sięgającą 97%.

Reduktory stożkowe OMP, OMF

Monolityczny korpus przekładni walcowych sprawia, że są to urządzenia przenoszące największe obciążenia. Obróbka korpusów przeprowadzana jest na nowoczesnych obrabiarkach sterowanych numerycznie. Dzięki czemu można osiągnąć wysoką precyzję wykonania oraz jakości. Cichobieżność napędu możliwa jest przez dodatkowe nawęglane, jak również szlifowane kół zębatych. Wszystkie warianty mają trzy stopnie, (3 pary kół zębatych).

Przekładnie motoreduktory PMP, PMF

Monolityczny korpus tych przekładni walcowych powoduje, że są to urządzenia przenoszące najwyższe obciążenia. Warto zwrócić uwagę, że obróbka korpusów odbywa się na najnowszych obrabiarkach sterowanych numerycznie, dzięki czemu uzyskuje się wysoką dokładność wykonania oraz najwyższą jakość. Cichobieżność napędu gwarantują nam dodatkowo nawęglane i szlifowane koła zębate. Wszystkie modele posiadają trzy stopnie, (3 pary kół zębatych)

Reduktory walcowo stożkowe WSKA

Przekładnie kątowe w mistrzowskim wykonaniu: wysoka sprawność i wytrzymałe zazębienie. Dzięki wysokiej sprawności nasze przekładnie kątowe są wydajne energetycznie w obu kierunkach obrotu oraz przy każdej wejściowej prędkości obrotowej. Ich wytrzymałe zazębienie jest odporne na zużycie, a ich sprawność jest najwyższa wśród przekładni walcowych.

Reduktory walcowe proste WPR

Klasyczne rozwiązania, które zapewniają wysoką sprawność oraz szeroki zakres przełożenia. Oferowana seria WPR spełnia również wysokie wymagania stawiane tego typu urządzeniom w zakresie wyjściowej prędkości obrotowej oraz niewielkiej masy własnej. Oferując zawsze wysoką sprawność przekładnie walcowe są optymalnym rozwiązaniem pod względem stosunku momentu obrotowego do zapotrzebowania na miejsce. Dlatego też nasze przekładnie walcowe zawsze idealnie nadają się do określonych potrzeb.

Reduktory płaskie z seri WPF

Konstrukcja oraz moment obrotowy idealnie przystosowane do instalacji w warunkach o niewielkiej powierzchni. W skład tej serii wchodzą przekładnie, które są jednym z najlepszych rozwiązań do instalacji w miejscach o ograniczonej powierzchni. Różnorodne pozycje pracy oraz wersje umożliwiają szerokie spektrum obszarów zastosowania nawet w sytuacjach, gdy na ich montaż jest niewiele miejsca i to bez wpływu na wydajność. Przekładnie płaskie charakteryzują się też, jak wiele naszych produktów, długimi okresami międzyprzeglądowymi oraz wytrzymałą konstrukcją zazębienia.

Przekładnia walcowa – zastosowanie

Przekładnie walcowe mają niezwykle wiele zastosowań – wykorzystywane były przez ludzi jeszcze przed nadejściem ery przemysłowej. Każda przekładnia walcowa zbudowana jest z przynajmniej dwóch, płaskich kół zębatych umieszczonych względem siebie w jednej płaszczyźnie. Jakie zadanie ma przekładnia walcowa? Podobnie jak inne znane ludzkości przekładnie mechaniczne odpowiedzialna jest ona za przeniesienie napędu w olbrzymich układach znajdujących się w maszynach przemysłowych a także liniach produkcyjnych. Dowiedz się czym jest przekładnia walcowa, w jaki sposób jest zbudowana oraz gdzie znajduje zastosowanie!

Przekładnia walcowa – budowa

Przekładnia walcowa stworzona jest z minimum dwóch kół zębatych. Konstrukcja ta charakteryzuje się tym, że koła umieszczone są względem siebie w równoległych osiach oraz jednej płaszczyźnie, która umożliwia elementom wchodzących w budowę przekładni walcowej zazębianie się. Doskonale dopasowane do siebie koła zębate są w stanie sprawić, że przekładnia walcowa będzie pracować naprawdę długo przy zachowaniu swoich parametrów technicznych i wytrzymałościowych. Budowa przekładni walcowej wcale nie należy do prostych, jak mogłoby się wydawać, zadań (nawet uwzględniając fakt, że tą charakteryzuje zdecydowanie największa prostota). Warto uwzględnić, że przekładnie walcowe mogą być wielorzędowe co jest równoznaczne z tym, że w ich skład wchodzi więcej, niż dwa, koła zębate. Uwzględniając różnice w wykorzystywanych do budowy tych przekładni kół zębatych wyróżnia się dwa ich rodzaje: przekładnie walcowe wewnętrzne i przekładnie walcowe zewnętrzne.

Gdzie wykorzystywane są przekładnie walcowe?

Dzięki prostocie konstrukcji przekładnie walcowe zdolne są do przenoszenia dużych obciążeń, podczas przenoszenia których uszkodzeniu ulec by mogły przekładnie planetarne czy też ślimakowe. Warto zaznaczyć, że przekładnie walcowe charakteryzują się również wysokim momentem obrotowym co przyczynia się do ich zdecydowanie większej wytrzymałości. Gdzie więc wykorzystywane są przekładnie walcowe? Doskonałe parametry techniczne sprawiają, że te z powodzeniem wykorzystywane są w przemysłach takich jak: wydobywczy, ciężki a także energetyczny, do których wykorzystywane są duże maszyny pracujące w wymagającym środowisku. Nie oznacza to jednak, że z zalet oferowanych przez przekładnie walcowe nie korzystają również inne dziedziny gospodarki – zastosowanie znajdują one również w przypadku przemysłu drzewnego, spożywczego lub farmaceutycznego. Przekładnie walcowe znajdują się również w konstrukcjach takich urządzeń jak: przenośniki, podajniki czy też suwnice, które wykorzystywane są chociażby w liniach produkcyjnych.